« باسـمه تعـالی »

                                                                                                                                                                                                                   فرم شماره 1

جدول ارزیابی سؤالات امتحانات تراکمی

نام درس :                                              طرّاح :                                                                  منطقه / ناحیه:










ملاک های کلّی          ارزش یابی

درصد امتیاز

ملاک های جزیی ارزش یابی

میزان رعایت ملاک ارزش یابی

خیلی زیاد

زیاد

متوسّط

کم

خیلی کم

مشخّصات ظاهری سؤالات

10

مشخّصات سربرگ سؤالات : مشخّصات دانش آموز

                                          مشخّصات کلاس ، مدرسه ، منطقه

                                          مشخّصات و راهنمای امتحان

                                          ( نوبت ، زمان ، ساعت شروع ، تعداد سؤال و ...)

کیفیّت سؤالات : خط و تکثیر

                         تقسیم بندی جزيیات صفحه

                         (شماره ردیف ، شرح سؤال ،  بارم ، جمع نمرات ، اختتام و ...)

2

5/1

1

5/0

0

2

5/1

1

5/0

0

2

5/1

1

5/0

0

-

-

-

-

-

2

5/1

1

5/0

0

2

5/1

1

5/0

0

-

-

-

-

-

ادبیّات سؤالات

20

جمله بندی سؤالات :                 رعایت قواعد املا نویسی

                                                رعایت نکات دستوری

                                                رعایت نشانه گذاری و رسم الخط

                                                کوتاهي و روانی کلام ، خلاصه نویسی

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

سطح دشواری و یادگیری سؤالات

30

رعایت ترتیب سطح دشواری سؤالات ( از آسان به مشکل) :                           رعایت سطوح حیطه ي شناختی :                                                                    (دانش ، فهمیدن ،کاربرد ، تجزیه و تحلیل ، ترکیب ، ارزش یابی )                 تناسب سطح دشواری و یادگیری سؤالات با سطح دشواری و یادگیری مطلوب

10

8

6

4

2

10

8

6

4

2

-

-

-

-

-

10

8

6

4

2

ملاک های فنّی سؤالات

40

تناسب بارم بندی سؤالات با جدول بودجه بندی دروس

تناسب توزیع بارم با جواب سؤالات

همخوانی بارم سؤالات با مجموع امتیازات و بارم تصحیح

دستورالعمل امتحان و راهنمای سؤالات

تعداد و تنوّع در سؤالات و تناسب این تعداد و تنوّع با نوع ویژگی های امتحان

استفاده مناسب و به موقع از جداول ، اشکال ، نمودارها و ... در امتحان

توجّه به متن کتاب و اهداف مهم درنوشتن سؤالات

عدم استفاده ازمطالب ممنوعه درنوشتن سؤالات ( مطالب حذفی ، پاورقی ، مطالعه آزاد و ...)

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

-

-

-

-

-

جمع

100

مجموع امتیاز هرقسمت

 

 

 

 

 

جمع کلّ امتیازات

 

نام و نام خانوادگی ارزش یابان : 1-                                                                             امضا :  

                                                           2-                                                                           امضا :